воскресенье, 27 октября 2013 г.

урок з навчання грамоти(читання) 1клас.Тема: Вступ. Ознайомлення з «Букварем». Державний Гімн України. Опрацювання вірша Г.Чубач «Батьківщина»


Тема: Вступ. Ознайомлення з «Букварем». Державний Гімн України. Опрацювання  вірша Г.Чубач «Батьківщина»                                          Слайд 1
Мета: ознайомити дітей з першою навчальною книгою; вчити слухати і розуміти усне   
висловлювання, відповідати на запитання; практично ознайомити із змістом понять: автор, його прізвище, назва книжки, обкладинка, сторінка; ознайомити з новими словами; розвивати увагу, мислення, збагачувати словниковий запас дітей словами, що є назвами Державних символів України, формувати організаційні, загально мовленнєві вміння і навички; виховувати бажання працювати разом, учитися читати, берегти книгу.
Обладнання: Букварі, заховані в портфелі дітей; прямокутники жовтого і блакитного кольору для роботи в парах; ілюстрації для пояснення значень слів – назв Державних символів України; паспорт Букваря, звукозапис – звернення книжки.


Хід уроку


І.Організаційний момент
1. Вступна бесіда                                                                                                  Слайд 2
- Добрий ранок,діти! Сідайте. Ми починаємо з вами наш перший урок навчання грамоти. Слово «грамота» означає «уміння читати і писати». Скажіть мені, будь ласка, чого ми будемо вчитися на уроках навчання грамоти? (Читати, писати, вивчати букви, відповідати)
- Пам’ятайте, що на уроці відповідає той, хто перший підводить руку і не висловлюється з місця.
- Скажіть, будь ласка, для чого людині вміти читати і писати? (Щоб бути грамотним, розумним, обізнаним)
- Ми вже з вами ознайомилися з основними правилами поведінки на уроці, давайте пригадаємо їх.
-         Коли пролунав дзвоник, учні повинні стати рівненько біля свої парт, привітатися з учителем. Так вони показують, що готові до уроку. Потім тихенько сісти на свої місця, поклавши руки на парту, одну на одну.                               Слайд 3

-         Коли вчитель щось розповідає – треба уважно слухати, а коли запитає, то підняти руку, встати із-за парти та дати відповідь на поставлене
запитання.                                                                                                   Слайд 4

-         Не можна говорити під час уроку, тому що коли всі будуть розмовляти в класі здійметься шум і ми не будемо чути один одного і не почуємо важливих речей, про які розповідає вчитель.
-         Урок закінчується тоді, коли вчитель про це повідомить, пролунає дзвінок і тоді можна буде вийти на перерву. В шкільному коридорі бігати не можна, тому що можна впасти, або штовхнути іншого учня, що призведе до негативних наслідків. Тому треба бути уважним і обережним.
(Учні вправляються у засвоєнні цих правил.)
-            Отже, діти, на уроках навчання грамоти ми будемо вдосконалювати своє мовлення, вчитися читати і писати, дізнаємося багато цікавого про рідний народ, рідну мову.
ІІ. Ознайомлення з підручником.
1.     Відгадування загадки.
-         Діти, послухайте і відгадайте загадку, а відгадка допоможе вам всім у навчанні.
Бачити – не бачить.
Чути – не чує,
Мовчки говорить,
Добре мудрує.
Діток навчає, втоми не знає. (Книга)
-         Яка відгадка? (Книга).                                                                               Слайд 5
2.     Робота з виставкою книг.
-         Розгляньте виставку книг. Хто може прочитати їх назви? (Буквар, Математика, Казки, Читаю сам)                                                                                      Слайд 6
-         Які з них вам відомі? (Казки)
-         Чи є книги у вас вдома? (Так. Казки, оповідання, вірші для дітей)
-         Молодці, діти! Я почула, що у кожного з вас є багато різних і цікавих книг вдома. Послухайте загадку, а відгадку ви знайдете серед книг, що є на нашій виставці.
 Цю першу книжку
Знає будь-який школяр,
До усіх книжок доріжку
Прокладає наш ….(Буквар)                      

-         То що ж це за книга? (Буквар)                                                                     Слайд 7
-         Так, це Буквар – найперша і найголовніша книжка у вашому житті, бо саме з неї, починається чарівне слово – навчання.
3.     Сюрпризний момент.
-         Діти! Ви чуєте, хтось стукає до нас в двері.(Звучить запис). Дивіться, двері відчиняються, хто це може бути?(До класу заходить учень в костюмі книжки)
-         Добрий день, діти! Я – ваш перший підручник. Я проведу вас своїми сторінками до країни краси рідного слова. Допоможу навчитися читати. На моїх сторінках ви знайдете казки, вірші, загадки, скоромовки, лічилки, прислів’я та приказки. Мене - книжку створювало багато людей. То ж не беріть мене брудними руками. Гортайте сторінки обережно, не згинайте їх! Не малюйте і не пишіть нічого на сторінках і обкладинці – це мене зіпсує. Зробіть для мене закладку і не вставляйте між сторінками ручку, або олівець – мені буде боляче. Не кидайте мене будь-де, а зберігайте в одному місці. Бережіть мене, адже я для вас – найкращий шкільний друг!
-         Діти, привітайте нашого гостя та запросіть до нашого класу. А це що?(Підручник проходить, і сідає на стільчик)
4.     Робота з Букварем.
-         А зараз діти зазирніть до своїх портфеликів і подивіться, чи не має там чогось новенького?(Учні виймають Букварі, розглядають книжку)
-         Діти, ви тримаєте у руках свій найперший підручник Буквар. Розгляньте, будь ласка, обкладинку. Вгорі, в правому куточку, написані прізвища авторів – це ті люди, які створили підручник. Це Микола Самійлович Вашуленко та Надія Федорівна Самійленко. Далі, великими різнокольоровими буквами, посередині написано назву підручника – Буквар, цифра 1 – означає, що цей підручник для учнів 1 класу, а нижче, під назвою, великий і красивий малюнок.
-         Що ви бачите на малюнку? (Діти тримають іграшки, біжить песик, діти йдуть до школи)
-         Правильно, молодці! Ще вчора діти були в дитячому садку, грали в іграшки, а сьогодні вони йдуть до школи, в 1 клас.
-         Діти, відкриваємо наш підручник, на розвороті, або це ще називається форзац, зображені букви, які проживають у казковому місті «Алфавіт». З ними ви познайомитесь на уроках навчання грамоти.                                         Слайд 8
-         Перегортаємо далі сторіночку вперед. На цій сторіночці вгорі знову написані автори нашого підручника, назва Буквар, далі – що це підручник для 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів і рекомендований Міністерством освіти. Далі рік та місце видавництва, тобто Київ, видавничий дім «Освіта», рік – 2012.  
                                                                                                                      Слайд 9
-         Відкладіть свої підручники в сторону, встаньте із-за парт. Зараз ми з вами відпочинемо, проведемо фізкультхвилинку.
ІІІ. Фізкультхвилинка
Важко зайчику сидіти,
Треба трішки відпочити,                                                                              Слайд 10
Скік-скік, скік-скік, скік-скік.
Треба трішки пострибати.
Скік-скік, скік-скік, скік-скік.
Пострибавши, працювати
-         Тихенько сідаємо на свої місця.
ІV. Продовження роботи з книгою.
5.     Робота в парах.
-         На ваших партах лежать прямокутники. Якого вони кольору? (Жовтого і блакитного)
-         Візьміть собі по прямокутнику, покажіть, у кого жовтий, у кого – блакитний?(Діти піднімаю вгору прямокутники)
-         Покладіть посередині парти знизу жовтий прямокутник, а над ним зверху – блакитний прямокутник. Тепер у кожного на парті є зразок нашого Державного символу – прапора України.                                                                          Слайд 11
-         Якого він кольору? (Жовто-блакитного. Діти повторюють хором, рядами, індивідуально)
-         Як ви гадаєте, що означає жовтий колір? (Це колір пшениці, зерна, хліба, теплого сонця)
-         А блакитний? (Це колір нашого мирного неба, моря, води, без якої б не достигла пшениця)
-         Ось такий наш Державний Прапор. Де ви бачили такі прапори в нашому місті? (На будинках державних установ під час свят)
6.     Фронтальна робота.
-         Діти, скажіть, будь ласка, що я тримаю в руках? (Герб України)              Слайд 12
-         Так, це Герб – один із головних символів нашої держави, України. А що вам нагадує цей знак? (Тризуб)
-         Подивіться на цю картинку.(На картинці: матір, батько і посередині дитина).
-         Мені ці три зубці нагадують ось цю картинку: мати, дитина і батько. Вони символізують Силу, Любов і Мудрість. Герб України – золотий тризуб на блакитному тлі. Де ви бачили такий герб? (На монетах)
-         Число «Три» завжди вважалося казковим, чарівним. У народних казках йдеться про трьох богатирів, три бажання, які виконують чарівники, три дороги, що лягають перед казковими героями. Отже, у тризубі відображено триєдність життя. Це батько – мати – дитя. Вони символізують собою Силу – Мудрість – Любов.
7.     Бесіда з опорою на життєвий досвід учнів.
-         Діти, а чи звернули ви увагу на урочисту пісню, яку всі слухали мовчки, зосереджено, з особливою повагою на святковій лінійці? (Так)
-         В урочистих піснях завжди щось прославляється. У почутій вами пісні прославляють Україну. Це гімн на слова П.Чубинського, а музику написав М.Вербицький
-         Музику до Державного Гімну України можна почути о 6 годині ранку та о 24 годині вночі щодня по українському радіо. Гімном починають день і закінчують. Гімн співають на урочистих зборах. Коли звучить державний гімн, потрібно підвестися, слухають його завжди стоячи.
8.     Музична пауза
-         Діти, прослухайте уважно Гімн України. (слухання Гімну України)
-         Текст нашого Гімну вміщений у Букварі, тож візьміть підручники і розгляньте малюнок та слова на сторіночці 3.
-         Що намальовано на сторінці вгорі? (Герб-Тризуб, прапор жовто-блакитний)
-         Послухайте ще раз текст Гімну, спробуйте запам’ятати слова.(Вчитель читає слова)                                                                                                              Слайд 13
-         Діти, то як називається урочиста пісня, що є символом державної єдності? (Гімн)
-         Як називається полотнище одного або кількох кольорів, яке є символом України? (Прапор)
-         Які кольори є на Державному Прапорі України? (Блакитний і жовтий)
-         Як називається символічний знак держави, зображувальний на прапорах, печатках, монетах?(Герб)
-         Що являє собою Герб України? (Тризуб)
V. Фізкультхвилинка
-         А зараз ми з вами пограємо в гру «Комарики». Уявіть собі, що ви «Комарики» і комариків починають ловити оплесками. Коли я буду казати «Комарики над головою» - ви плескаєте в долоні над головою і т.д. Комарики біля вуха; над головою; перед носиком; за головою; над правим вухом; над головою; над лівим вухом.                                                                                                               Слайд 14
-         Молодці! Ми відпочили, отже можемо рухатись далі.
-         Повертаємося до нашого підручника і перегортаємо сторіночку вперед. На лівій частині підручника, тобто це сторінка 4, вміщенні умовні позначення. Це маленькі малюночки чи схемки, завдання, підказки які будуть допомагати нам у виконанні різних завдань. (Вчитель зачитує ці позначення)                       Слайд 15
-         Подивіться тепер на праву частину підручника, це сторіночка 5. Розгляньте малюнок. Що на ньому зображено? (Діти, будинок, кущ, птах)                Слайд 16
-         На малюнку діти одягнені в українські костюми. Хто знає, як по іншому їх можна назвати? (українка і українець)
-         Що вони тримають в руках? (Прапор)
-         Як називається кущ, біля якого стоять діти? (Калина)
-         Який птах летить над дітками? (Лелека)
-          Що намальовано на задньому плані малюнку, вдалині? (Хатка і церква, а ще сонечко в небі)
-         Під малюнком написаний вірш. Він називається «Батьківщина». Написала цей вірш відома українська дитяча поетеса Ганна Чубач. Послухайте уважно вірш і подумайте, про що в ньому розповідається.                                                
Батьківщина
Є у сонця небо синє,
І гніздечко – у пташини,
А у кожної людини
Є матуся – Батьківщина.
Наша зветься – Україна.
-         Скажіть, будь ласка, про що розповідається в віршику? (Про сонце, гніздечко, людину, Україну)
-         Що є у сонечка? (Небо)
-         А в людини? (Матуся – Батьківщина)
-         Як називається наша Батьківщина? (Україна)                                             Слайд 17
-         Молодці! Ви уважно слухали віршик і змогли правильно відповісти на запитання. А тепер давайте пригадаємо все, з чим ми познайомилися на уроці.
VІ. Заключна частина
1.     Підсумок уроку
-         Що просив виготовити для себе на завтра Буквар? (Закладку. Вчитель показує як вона виглядає)
-         Яка держава створила для вас цей підручник? (Україна)
-         Якими ще словами можна назвати Україну? (Батьківщина, Вітчизна, рідний край)
-         Чому наш Державний Прапор жовто-блакитного кольору? (Жовтий – колір пшениці, блакитний – колір неба)
-         Що означає Герб – Тризуб? (Сила – Мудрість – Любов)
-         Яку назву має наш Гімн? (Ще не вмерла Україна)
-         Молодці! Ви добре попрацювали, запам’ятали багато цікавого, були дуже активними.
-         На цьому наш урок завершується. Дякую всім за активну працю.  Свої Букварики відкладіть на край парти і виходимо на перерву.                   Слайд 18

Комментариев нет:

Отправить комментарий